Popularna na całym świecie strategia zatytułowana „Hearts of Iron” nie pojawi się w AppStore i Google Play jako gra mobilna, mimo że pracowano nad nią jeszcze nieco ponad miesiąc temu. Informacja jest oficjalna – pochodzi od samego studia Herocraft. Nie ma więc mowy o jakichkolwiek plotkach, co z pewnością nie jest dobrą wiadomością dla fanów gier usytuowanych w czasach II wojny światowej.
Kilka miesięcy temu (dokładnie w TYM wpisie) informowaliśmy Was o tym, że studio Herocaft uzyskało od Paradox Entertainment licencję na stworzenie Hearts of Iron: Mobile Edition. Pierwsze zapowiedzi wskazywały na to, że jeszcze we wrześniu bieżącego roku gracze z całego świata otrzymają na swoje urządzenia mobilne kolejną świetną grę strategiczną. Dzisiaj wiemy już, że to nie nastąpi. I to nie dlatego, że wrzesień już za nami, a dlatego, iż Herocaft oficjalnie zawiesiło prace nad projektem, o którym mowa w tym wpisie.
Informacja zamieszczona przez rosyjskiego producenta gier jest dość enigmatyczna. Oczywiście, podano w niej powód, dla jakiego zrezygnowano ze stworzenia mobilnej wersji Hearts of Iron. „Niezadowalająca jakość gry” nic konkretnego jednak nie zdradza.
Na forach internetowych zrzeszających fanów strategii mówi się nieoficjalnie o tym, że między przedstawicielami Paradox Entertainment a Herocraftu doszło do pewnych zgrzytów. Wiadomo nie od dziś, że do wszystkich plotek należy podchodzić z dystansem. Patrząc jednak na to, że Rosjanie poinformowali o rozpoczęciu prac nad własną strategią osadzoną w czasach II wojny światowej, można przypuszczać, iż również i w wyżej wymienionej plotce jest jakieś ziarnko prawdy.
Szczegółów dotyczących nowej, wojennej gry strategicznej rodem z Kaliningradu na razie – niestety – nie poznaliśmy.
Jak zareagowaliście na decyzję Herocraftu? Wyczekiwaliście na mobilną premierę Hearts of Iron czy niespecjalnie?