Któż z was słucha soundtracków w grach mobilnych? Większość z nas wyłącza je lub po prostu wycisza, bo są po prostu irytujące i słabe. Niektóre z gier pozwalają nam na odtwarzanie własnej muzyki podczas rozgrywki lecz to tylko tło. Audionaut idzie krok dalej i generuje całe poziomy na podstawie naszych utworów.
W Audionaut lecimy sobie w nieokreślonej bliżej przestrzeni po pięciolinii. Przemieszczamy się po kolejnych liniach wciskając lewą lub prawą stronę ekranu. Przez chwilę możemy się znaleźć poza pięciolinią lub nad nią, by za chwilę na nią powrócić.
Po drodze musimy zbierać nuty, które rozrzucone są w taki sposób, by grać w rytm muzyki. Działa to całkiem przyzwoicie, a sam utwór pomaga dość sporo jeśli chodzi o zdobywanie kolejnych punktów. Przy wyciszonym dźwięku nie jest już tak dobrze.
Gra niestety trochę się zacina w losowych momentach, co czasami bardzo utrudnia rozgrywkę, bo po prostu wybija z rytmu, w który się wkręciliśmy. Pojawia się to nawet na mocniejszych urządzeniach, co potwierdzają liczne komentarze. Innych błędów nie znalazłem. No może za duży przycisk pauzy, który czasem wciskałem niechcący.
Oprawa wizualna jest dość przeciętna. Cała gra oparta jest na silniku Unity, a więc ruszy nawet na starszych urządzeniach – gorzej tylko z płynnością, która potrafi doskwierać.
Mimo wszystko Audionaut to naprawdę przyjemna produkcja, w którą gra się po prostu fajnie.
Za darmo w Google Play.