Znany komputerowy program o nazwie Adblock doczekał się jakiś czas temu wersji na urządzenia mobilne z Androidem. Co oferuje on swoim użytkownikom oraz na ile jest skuteczny? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w pozostałej części tego wpisu.
To, że deweloperzy tworzą gry i aplikacje, na których chcą zarabiać nikogo nie dziwi. Jeżeli gra jest darmowa, a w trakcie korzystania z niej wyświetla się jedna mała reklama, nikomu to raczej zbytnio nie przeszkadza. Czasem zdarza się jednak, iż sponsorowanych bannerów jest dużo więcej i wyświetlają się one w dość szczególnych miejscach. W takich sytuacjach skorzystanie z Adblocka jest niemalże konieczne.
Mobilna wersja popularnej wtyczki na komputery stacjonarne została uproszczona do minimum. Nie znalazło się w niej miejsce na jakieś zaawansowane funkcje, dzięki czemu korzystać z niej może z powodzeniem dosłownie każdy – zarówno osoba dobrze radząca sobie z gadżetami technologicznymi, jak i ta zupełnie „zielona” w tych sprawach.
Po uruchomieniu programu do wyboru mamy jedynie dwie opcje. Pierwsza z nich aktywuje bądź dezaktywuje blokowanie reklam (dzięki czemu możemy wspierać tych mniej chciwych deweloperów), natomiast druga umożliwia nam wybranie jednego z kilku dostępnych filtrów.
Jak przystało na typową aplikację użytkową, Adblock nie charakteryzuje się ładnym wyglądem. Mimo jednak to, że nie wygląda za ciekawie, spisuje się naprawdę bardzo dobrze. Aktywacja blokady – jak za sprawą czarodziejskiej różdżki – automatycznie usuwa wszystkie reklamy zarówno z gier, aplikacji, jak i stron internetowych, które przeglądamy za pomocą smartfona czy tabletu. Czy trzeba zatem wymagać w tym przypadku czegoś jeszcze? Uważamy, że nie.
Adblock pobrać można z Google Play całkowicie za darmo. Podczas naszych testów program spisywał się tak, jak powinien. Średnia ocen Androidowców zdaje się jednak mówić, że aplikacji do ideału brakuje jeszcze sporo. Być może nie współpracuje ona jeszcze z niektórymi przeglądarkami, przez co niektórzy postanowili obniżyć jej oceny.
Ocena AppsBlog.pl: 5/5