Kojarzycie reklamę telewizyjną wody Żywiec, w której kilku motocyklistów jedzie po górskiej szosie i w pewnym momencie musi unikać spadających z góry odłamków skalnych (które wcale realistycznie w TV nie wyglądają)? W takim razie musicie wiedzieć, że znany producent wody nie tylko stworzył reklamę z jednośladami, lecz także zlecił stworzenie mobilnej gry, którą można w Google Play znaleźć pod nazwą Żywioł Riders.
Opisywana przez nas gra jest typowo marketingową produkcją, lecz mimo to wygląda i spisuje się w praktyce całkiem nieźle, dlatego właśnie postanowiliśmy Wam o niej wspomnieć.
W Żywioł Riders wcielamy się w kierowcę motocykla, który przemierza znaną amerykańską autostradę numer 66. Do wyboru mamy w aplikacji trzy trasy, z których każda różni się nieco otoczeniem oraz liczbą zakrętów i przeszkód. Oczywiście, w trakcie jazdy po pewnym czasie zaczynamy dostrzegać braki w paliwie. W takim właśnie przypadku przydaje się – tutaj nie mogło być inaczej – woda mineralna Żywiec, która dodaje „tyle gazu, ile trzeba”.
Choć zasady gry są wręcz banalne, a pokonanie każdego z trzech odcinków autostrady zajmuje doświadczonemu graczowi mniej niż 10 minut, motocyklowa gra od Żywca została wyposażona w bardzo dobrą trójwymiarową grafikę, dzięki której można dojść do wniosku, że produkcje stworzone w celach czysto marketingowych wcale nie muszą brzydko wyglądać.
Warto wspomnieć także o tym, że w Żywioł Riders istnieją dwa systemy sterowania. Motocyklem kierujemy za pomocą czujnika ruchu albo przycisków znajdujących się na ekranie. Szczególnie ta pierwsza opcja jest -według nas – sporą zaletą opisywanej przez nas gry.
W aplikacji nie mogło też, rzecz jasna, zabraknąć możliwości publikowania wyników w portalu społecznościowym Facebook. To akurat nie jest jednak żadną nowością w grach stworzonych w celach reklamowania danego produktu, dlatego wspominamy o tym dopiero na samym końcu.
Żywioł Rider można pobrać z Google Play. Gra jest, oczywiście, całkowicie darmowa. To jak – macie już tyle gazu, ile trzeba? ;)