„Gry, w których strzela się do wirtualnych postaci w równie nierealnym świecie zaczynają bawić coraz mniejsze grono graczy, trzeba więc stworzyć coś nowego” – najprawdopodobniej właśnie w taki sposób narodził się w głowach programistów z Future Reality Games pomysł na stworzenie The ShootAR. Opisywana przez nas w tym wpisie produkcja jest bowiem zupełnie innym FPS-em od pozostałych, a to dlatego, że jej rozgrywka osadzona jest w świecie realnym, czyli tym, który nas otacza. Zaciekawieni? Jeżeli tak, to zapraszamy do lektury!
Jeszcze nie tak dawno chłopcy na podwórkach bawili się zabawkowymi pistoletami, tworząc przy tym różnego rodzaju kryjówki, bazy i inne ciekawe miejsca. Wszystko wskazuje jednak na to, że wkrótce tradycyjne, żołnierskie zabawy zaczną zanikać, a zabawkowe karabiny zostaną zastąpione wirtualnymi i dzieciaki będą ganiać się ze smartfonami trzymanymi w dłoniach.
Pomysł na The ShootAR jest niezwykle prosty. Aplikacja, wykorzystując kamerę, czujnik ruchu, GPS oraz kompas, pozwala nam na wcielenie się w wirtualnego, uzbrojonego żołnierza osadzonego w świecie rzeczywistym. Dzięki temu możemy, na przykład, stoczyć z naszymi znajomymi wirtualną bitwę na Krakowskim Przedmieściu czy innej równie zatłoczonej ulicy, bez ryzyka poniesienia jakichkolwiek uszczerbków na zdrowiu (no chyba że upadniemy razem ze smartfonem, ale to już ktoś musiałby być niezłym pechowcem ;)).
Mimo że opisywana przez nas gra na razie znajduje się tylko w wersji beta, uważamy, iż ma wielkie szanse na osiągnięcie sukcesu oraz zapoczątkowanie powstania nowego gatunku gier. Jeśli tylko macie ochotę, już teraz możecie pobrać The ShootAR z Google Play i sprawdzić, czy bieganie z wirtualnym karabinem po prawdziwym świecie jest równie ciekawe, co zabawa w paintball.
Oczywiście, podczas zabawy musicie być przygotowani na występujące od czasu do czasu błędy, które cały czas są usuwane przez polskich programistów. Musimy też ostrzec użytkowników mniejszych telefonów, że mogą oni mieć problemy z instalacją ( ewentualnie użytkowaniem) The ShootAR.