Ilość aplikacji w Google Play rośnie z każdym dniem. Osoby, które często odwiedzają sklep z aplikacjami na Androida zdają sobie jednak sprawę, że wiele oferowanych w nim produktów jest mało interesujących. Jeszcze do niedawna wydawało się, że gigant z Mountain View nie zamierza nic robić z bałaganem, jaki panuje w jego wirtualnym sklepie. Portal DroidGamers poinformował jednak, że od kilku dni Google wysyła do deweloperów listy, w których można przeczytać o nowych zasadach publikowania aplikacji w Play Store. Jakie to zasady? O tym już w dalszej części tego wpisu.
Jak czytamy na łamach wspomnianej przez nas wyżej strony, deweloperów mobilnych produkcji czekają spore zmiany przede wszystkim w kwestii zamieszczania reklam w aplikacjach. Google poinformowało, że nie będzie tolerowało żadnych gier czy programów, w których ogłoszenia wyświetlane będą w obszarze powiadomień. Podobno żąda się od producentów także tego, by zamieszczane przez nich reklamy nie utrudniały użytkownikowi korzystania z danego programu.
Spore zmiany zapowiadane są również w płatnościach z poziomu aplikacji. Za nieco ponad miesiąc deweloperzy nie będą mogli już prosić użytkowników swoich programów, by ci do mikrotransakcji używali zewnętrznych systemów płatności. Wszystko ma – podobno – wkrótce załatwiać Google, co znacznie usprawnić ma rozliczanie się firmy z Mountain View z programistami tworzącymi narzędzia na Androida.
Jeśli wierzyć temu, co pisze DroidGamers, osoby odpowiedzialne za porządek w Google Play wkrótce zaczną uważnie przyglądać się produktom mobilnym, które wydają się całkowicie nieprzydatne. Ze sklepu dla Androidowców usunięte mają zostać też – podobno – umiejętnie, a przede wszystkim niezwykle sprytnie, pozycjonowane programy (przykład: słowa kluczowe wpisane przez dewelopera nijak mają się do tego, co oferuje dany produkt).
Warto również wspomnieć, że pracownicy technologicznego giganta ze Stanów Zjednoczonych otrzymają wkrótce uprawnienia do usuwania z Google Play wszelkiego rodzaju aplikacji z podejrzanie dużą ilością uprawnień, co ma zwiększyć bezpieczeństwo klientów sklepu.
Wszystkie opisane przez nas tutaj zasady deweloperzy mają obowiązek wdrażać w życie jak najszybciej. Prawdziwa czystka gier i programów najprawdopodobniej zacznie się już bowiem za około miesiąc.