Jeszcze do niedawna polscy deweloperzy płatnych aplikacji na system operacyjny Android dwoili się i troili, byleby tylko mieć możliwość otrzymywania wynagrodzenia ze stworzone przez siebie mobilne produkty. Na szczęście ciężkie czasy dla twórców gier i programów już się skończyły, a wszystko dlatego, że Google poinformowało ostatnio na łamach swojego blogu o tym, że Polacy mogą wreszcie zacząć zarabiać na swoich – czasami naprawdę bardzo dobrych – aplikacjach.
Być może większość z Was to pamięta, lecz warto przypomnieć, że jakiś czas temu mogliście we wpisie zamieszczonym na naszym blogu przeczytać trochę informacji na temat petycji, jaka została wysłana do Google. W dokumencie tym nasi rodacy produkujący gry i aplikacje na Androida, prosili firmę z Mountain View, by dała ona im możliwość sprzedaży gier.
Jeszcze do niedawna wydawało się, że sprawa, potocznie mówiąc, ucichła i nasi sprytni programiści jeszcze przed długi czas będą zmuszeni do praktykowania różnego rodzaju metod, omijających lokalne ograniczenia nałożone na Polaków. Na szczęście kilka dni temu Google Polska zamieściło informację o następującej treści:
„Od roku pracowaliśmy nad tym, by rozszerzyć listę krajów, w których deweloperzy Android mogą sprzedawać swoje aplikacje. Miło nam ogłosić, że od dzisiaj deweloperzy z Polski mogą sprzedawać swoje aplikacje w Google Play i oferować płatność wewnątrz aplikacji, rejestrując swoje lokalne konto bankowe dla płatności„.
Wszystko wskazuje więc na to, że wreszcie deweloperzy będą mogli zacząć zarabiać na swoich dobrych pracach, natomiast my, jako gracze, nie będziemy już (przynajmniej w niektórych przypadkach) zmuszani do „użerania się” z irytującymi reklamami wyskakującymi w najlepszych momentach danej gry.
Możliwość otrzymywania korzyści finansowych powinna pozytywnie wpłynąć na polski rynek gier mobilnych. Mamy nadzieję, że teraz nie tylko będziemy mogli poszczycić się sporą ilością aplikacji na liście najbardziej dochodowych produkcji, lecz również będziemy w stanie pisać dla Was jeszcze więcej recenzji gier młodych i zdolnych programistów, których do tej pory kilka miesięcy zupełnie niepłatnej pracy bardziej zniechęcało do wdrażania własnych pomysłów niż zachęcało.