Gry zręcznościowe wcale nie muszą być skomplikowane, aby były dobre. Najlepszym przykładem prostej i bardzo wciągającej gry jest Cube Runner. Teoretycznie gra jest w kategorii runnerów ze względu na to, że nie jest podzielona na levele. Mnie bardziej odpowiada określenie produkcji Andy Qua, mianem zręcznościówki.
Autor gry udowodnił, że do stworzenia dobrej produkcji wcale nie potrzeba zaawansowanej grafiki i stery zbędnych efektów. Jak widzicie, na ekranie pojawia się jedynie wskaźnik, oraz cała masa kwadratów.
Twórca bardzo mocno skupił się na personalizacji poszczególnych leveli i idealnym dopasowaniu do gracza. Przede wszystkim możemy wybrać ustawienie kamery (kąt, pod jakim patrzymy na ekran). Kolejną ważną rzeczą jest szansa na wybranie poziomu zaawansowania: łatwy, średni, bądź trudny.
W grze znajdziecie cztery układy klocków. Przemieszczacie się po otwartej przestrzeni, na której nieregularnie zostały poustawiane klocki, bądź krążycie w tunelu, w którym musicie omijać kwadratowe przeszkody. Stwierdzam z całą pewnością, że pierwsza opcja jest dużo prostsza i lepsza dla początkujących graczy (oczywiście przy ustawieniu prostego trybu gry).
Zaczynamy każdy start od przelecenia przez wąski tunel. Za pomocą poruszania urządzeniem w prawo, bądź w lewo, jesteśmy w stanie omijać poustawiane przeszkody. Jak już wspomniałam, nie mamy w grze do czynienia z etapami, przez co najważniejsze jest nasze skupienie podczas zabawy. Im więcej punktów zbierzemy, tym lepiej. Jedna kolizja z kwadratowym klockiem sprawia, że kończymy swoją przygodę.
Jeżeli macie ochotę na małe utrudnienie, wybierzcie tryb nocny. Będziecie poruszać się w ciemności, a klocki, które spotkacie na swojej drodze, będą obramowane neonowym kolorem. Nie przebrnęłam nawet przez kilkanaście sekund tego trybu, więc zakładam, że jest wyjątkowo trudny :) Szczerze wierze, że pójdzie Wam dużo lepiej, o czym poinformujecie mnie w komentarzach pod tym wpisem!
Autor Cube Runner udowodnił (podobnie, jak twórca Flappy Bird), że nie trzeba specjalnych wygibasów graficznych, aby umożliwić ludziom świetną zabawę. Mam nadzieję, że gra powtórzy sukces Flappy.