Bukmacherskie aplikacje mobilne obfitują we wszelkiego rodzaju funkcjonalności mające na celu ułatwić typującym życie. Większość z nich jest jednak implementowana również z innych pobudek – bukmacherzy chcą oczywiście na nich zarobić. Jedną z tych funkcji, dość niespodziewanie, są powiadomienia push, które są niesamowicie przydatne z perspektywy osoby obstawiającej, a przy okazji przynoszą profit firmom oferującym usługi zakładów wzajemnych. Czym są tego typu powiadomienia? Skąd wzięło się to, że stały się one standardem i czymś, czego oczekują typerzy sięgający po aplikacje mobilne? Na tym skupimy się w naszym dzisiejszym wpisie.
Powiadomienia push w bukmacherskich aplikacjach mobilnych – jakie role spełniają?
Powiadomienia push to inaczej notyfikacje, z którymi każdy z użytkowników urządzeń przenośnych jest doskonale zapoznany. Dokładnie takie same pojawiają się bowiem przy otrzymaniu wiadomości SMS czy nowego e-maila. Są to zatem specjalne „dymki”, które pojawiają się na ekranie, a następnie zadomawiają na panelu w górnej części urządzenia, informujące nas o czymś, co moglibyśmy uznać za ważne. Powiadomieniom tym najczęściej towarzyszy dźwięk i wibracje, które uniemożliwiają ich przeoczenie – nawet w momencie, gdy aktualnie nie korzysta się z telefonu czy tabletu. Często pojawiają się one również przy udziale pulsującej diody – wszystko zależy jednak od naszych ustawień wewnątrz urządzenia, z którego korzystamy.
Aplikacje bukmacherskie korzystają z powiadomień w różnych sytuacjach, przez co pełnią one różnorakie funkcje. Z tych najbardziej zauważalnych warto wyróżnić to, że:
- informują nas o spotkaniach, które obstawiliśmy, wyświetlając nam na bieżąco ich wynik; przydają się zwłaszcza przy obstawianiu na żywo – nie zawsze jesteśmy w stanie śledzić ich przebieg, a zmiana wyniku może doprowadzić do tego, że zechcemy wprowadzić pewne korekty w naszych własnych typach;
- powiadamiają nas o meczach, które obserwujemy – ta funkcjonalność oferowana jest tylko przez najlepsze aplikacje, w obrębie których możemy oznaczać te mecze, które najbardziej nas interesują;
- zawiadamiają nas o promocjach i bonusach, którymi moglibyśmy być zainteresowani, a które są powiązane z naszymi nawykami typerskimi;
- przypominają nam o rychle rozpoczynającym się spotkaniu, które moglibyśmy chcieć obstawić – zwłaszcza jeśli kiedykolwiek stawialiśmy na którąkolwiek z drużyn biorących w nim udział.
STS z kodem promocyjnym BETONLINE | Bonus |
---|---|
Bonus bez depozytu | 29 PLN |
Bonus za depozyt | 1200 PLN |
Zakład bez ryzyka | 200 PLN |
Cashback na Betgames | 20 PLN |
Cashback na wirtualne | 20 PLN |
Kod promocyjny | BETONLINE |
Rejestracja | www.STS.pl |
Powiadomienia push są istotne nie tylko z perspektywy klienta docelowego. Pomagają również bukmacherowi – są bowiem alternatywą dla obecnego w innych branżach „newslettera”, zachęcającego osoby, które już odwiedziły konkretną stronę internetową do ponownych jej odwiedzin. Aplikacja mobilna STS czy innego popularnego bukmachera chętnie to wykorzysta żeby pozyskać kolejnych graczy. Tutaj powiadomienia push zachęcają, mówią wprost, do upłynniania kolejnych środków. Zawsze znajdą dla nas ofertę, obok której ciężko byłoby przejść obojętnie czy przypomną nam o spotkaniu, które moglibyśmy chcieć obstawić. To wszystko generuje kolejne przychody dla bukmachera – na powiadomieniach nie zyskujemy więc wyłącznie my, ale i sami operatorzy.
Co jest najważniejsze w powiadomieniach push aplikacji bukmacherskich?
Naturalnie rzecz biorąc aplikacje mobilne różnych bukmacherów jak STS czy Fortuna działają w zgoła odmienny sposób. Wszystko zależy od projektu konkretnej aplikacji i od tego, jakie były ich założenia. Choć mogłoby się wydawać, że w tak prostej funkcjonalności nie da się zrobić nic lepiej lub gorzej, jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę jeśli liczy się na dobre i rzeczywiście pomocne powiadomienia. Do najważniejszych kwestii ściśle z nimi związanych zaliczyć możemy:
- możliwość konfiguracji – dobra aplikacja pozwala nam skonfigurować powiadomienia push i dostosować je do swoich własnych potrzeb; jeżeli zatem chcemy otrzymywać powiadomienia o meczach, na które postawiliśmy, ale nie chcemy otrzymywać informacji na temat promocji i bonusów, powinniśmy móc to ustalić; same urządzenia dają co prawda możliwość wyłączenia powiadomień z konkretnej aplikacji – działają jednak całościowo, a nie selektywnie;
Nowy legalny bukmacher Betcris | Bonus |
---|---|
Freebet na start | 200 PLN |
Zakład bez ryzyka | 50 PLN |
Freebet na esport | 25 PLN |
Bonus urodzinowy | 20 PLN |
Cashback co wtorek | do 100 PLN |
Kod promocyjny | BETONLINE |
Rejestracja | www.Betcris.pl |
- szybkość wyświetlania – powiadomienia push spełniają swoją rolę wyłącznie wtedy, gdy przychodzą na czas i są nam serwowane błyskawicznie po tym, jak pojawi się zdarzenie generujące je; jeżeli zatem śledzimy spotkanie sportowe i padnie w nim gol, chcemy być o tym powiadamiani w sposób natychmiastowy – zwłaszcza, że każda sekunda może mieć tutaj znaczenie; wiele aplikacji ma z tym problem, wyświetlając powiadomienia z kilkuminutowym opóźnieniem; warto zwracać na to uwagę;
- indywidualne podejście – powiadomienia powinny być dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb. Jeżeli na przykład obstawiamy piłkę nożną, zapewne nie będą nas interesowały promocje związane z typowaniem tenisa; ważne, aby bukmacher był w tych powiadomieniach trafny;
- nienachalność – powiadomienia działają świetnie i są w stanie rzeczywiście być pomocne, jednak tylko wtedy, gdy są wyświetlane i wysyłane nam z umiarem; nikt nie lubi, gdy jego telefon bez powodu co chwilę wibruje; ważne więc, żeby powiadomienia informowały nas o każdym ważnym wydarzeniu, ale bez przesady – ich częstotliwość powinna być odpowiednio dostosowana, tak, aby nie okazały się czymś przeszkadzającym, a rzeczywiście wpływały pozytywnie na nasz odbiór całej aplikacji;
- sposób działania – nie wystarczy, że bukmacher wyświetli nam powiadomienie – stuknięcie w nie powinno przenosić nas do tego, do czego się odnosi. Jeżeli zatem jesteśmy informowani o golu w meczu, po wciśnięciu powiadomienia powinniśmy automatycznie być do niego przekierowywani.
Czy warto korzystać z funkcjonalności powiadomień push?
Powiadomienia push w aplikacjach mobilnych polskich bukmacherów nie bez przyczyny cieszą się tak dużym zainteresowaniem i są tak chętnie wdrażane przez samych bukmacherów – są w stanie w znacznym stopniu ułatwić nam życie i zapobiec temu, że zapomnimy o konkretnym spotkaniu sportowym, nie dostosujemy swoich typów do aktualnej sytuacji na boisku czy też nie skorzystamy z oferty promocyjnej, bo ta przejdzie nam koło nosa. Tak naprawdę zatem wszystko przemawia za tym, by po prostu z nich korzystać. Zwłaszcza, że stanowią obecnie integralną część oferty każdej aplikacji bukmacherskiej.