Głównym bohaterem Help Beetle Home jest chrząszcz. Mały, trochę pierdółkowaty stworek, ugrzązł gdzieś na wysokościach i nie może poradzić sobie z powrotem do domu. Jeżeli macie trochę współczucia do cierpiących zwierząt z pewnością chętnie pomożecie młodemu w powrocie do kryjówki.
W grze znajdziecie 90 niesamowitych leveli, które zwiększają trudność do takich rozmiarów, że trzeba się porządnie natrudzić, by w dalszych poziomach podołać zadaniu. Cała produkcja została osadzona w iście leśnym klimacie drzew, grzybów, owoców, oraz ściółki. Dźwięki są magiczne i zabawne. Aż człowiekowi chce się grać! ;)
Co łączy wszystkie obrazki na zdjęciu wyżej? Norka zrobiona z konaru drzewa. Nasz milusiński chrząszcz właśnie tam upodobał sobie domek. Niestety, zgubił się gdzieś w okolicy i nie jest w stanie dojść (a raczej dotoczyć się) sam do kryjówki. Na pokonanie każdego zadania mamy ograniczoną ilość czasu. Jeżeli nie wyjdzie nam za pierwszym razem, możemy bez konsekwencji powtarzać level. Na szczęście w produkcji Hen Guo nie ma żyć, które ładowałyby się kilkanaście minut!
Ok – załóżmy, że podstawy mamy za sobą. Czas przejść do praktycznej części. Jak widzicie, chrząszcz za każdym razem pakuje się w tarapaty. Będziemy musieli przede wszystkim pacać w ekran, aby go z nich ratować. Niektóre z obiektów na planszy można zbić jednym dotknięciem. Do nich należą platformy, oraz kulki, które popychają postać do wyznaczonego przez nas celu.
Czasem wystarczy zbić dwa elementy na ekranie, aby główny bohater mógł spokojnie dostać się do domu. Częściej zdarza się jednak, że musimy mocno pokombinować. Spotkacie się w grze z drewnianymi i lodowymi przeszkodami. Jeżeli jedną z platform będzie lodowa tafla, musicie znaleźć inny obiekt na planszy, który jest zbudowany z takiego samego materiału. Może to być chociażby mała kula lodowa. Kiedy obiekty się połączą, dochodzi do pęknięcia i to, co zostało zmrożone, przestaje istnieć.
W przypadku drewna, wystarczy dotknąć ekranu palcem, aby zniszczyć wybrany bloczek. Nasz podopieczny musi trafić dokładnie do konara. Nie może zatrzymać się w innym miejscu. Często właśnie przy takich okazjach przydają się kule, które odpowiednio popchnięte, wpychają młodego do domku i gwarantują nam awans do kolejnego levelu ;)