Jeżeli poszukujecie naprawdę dobrej gierki na już nie tak szybko zapadające wieczory, pobierzcie Figaro Pho – gwarantuję, że będziecie zachwyceni. Od pierwszych sekund wiadomo, że gra, którą uruchomiliście jest świetna. Oprawa graficzna jest fenomenalna – wprowadza w bajkowy i trochę mroczny świat małego, łysawego człowieczka.
Główny bohater panicznie boi się pająków. Niestety – to własnie przed nimi będzie uciekał. Kiedy zbyt mocno będzie się ociągał, przyleci kosmiczny spodek i zabierze go w miejsce, o którym nie śnił nawet w najstraszniejszych koszmarach.
W trakcie przeprawy do drzwi wyjściowych, będziecie musieli pokonywać różnego rodzaju przeszkody. Przede wszystkim trzeba uważać na przepaści. Póki nie opanujecie dość specyficznego sterowania, nie rzucajcie się na dziwne tricki. Wśród potencjalnych przeszkód mogą się znaleźć nietoperze, które monitorują teren, dziwne stworki, które przy bliskim kontakcie wcale nie okazują się miłe, osy, oraz wiele więcej.
Punktem wyjścia są srebrne drzwi. Należy znaleźć pasujący do nich kluch. Kiedy uda nam się przez nie przejść, automatycznie przenosimy się do kolejnego levelu. Za każdy etap można otrzymać maksymalnie trzy złote koła zębate. Pierwsze koło dostajemy za otwarcie drzwi, drugie za znalezienie czerwonych fasolek, trzecie natomiast za zmieszczenie się w wyznaczonym czasie.
Kiedy będziemy się zbytnio ociągać, bądź utkniemy w jakimś miejscu, może się zdarzyć, że przyleci po nas spodek. Mało sympatyczna chwila. Musimy dosłownie biegiem przedostać się do drzwi, aby nie zostać złapanym i wciągniętym na pokład. Kiedy tak się stanie, musimy rozpocząć zabawę od nowa.
Do przejścia jest 48 leveli. Mnie udało się dobrnąć do 15, lecz już na 4 miałam spore problemy. W produkcji studia Chocolate Liberation Front z pewnością spotkacie się z przedmiotami, które w jakiś sposób będzie trzeba je przesunąć. Otóż nagle na ekranie pojawia się przycisk, który umożliwia wykorzystanie ludzika do transportowania drewnianej skrzyni. Taki oto fant może się bardzo przydać, kiedy będzie trzeba skoczyć na wysepkę znajdującą się na dość wyraźnej wysokości.