Na łamach naszego blogu każdego dnia macie niejedną okazję, by przeczytać recenzję ciekawej aplikacji. Być może niektórzy z Was zastanawiali się, dlaczego produkty mobilne stały się w ostatnim czasie tak popularne. Okazuje się, że ci, co uważają, że głównym powodem popularności aplikacji na smartfony są pieniądze, mogą sporo się mylić. Jak informuje App-Promo, aż 59% wszystkich mobilnych gier i programów nie zarabia na siebie. Nie każdy twórca aplikacji może więc spodziewać się pieniędzy za ciężką pracę włożoną w swoje wirtualne dzieło.
Wyniki swojej analizy App-Promo zamieściło w ładnie prezentującej się infografice, z której bez problemu można wyczytać, że aż 59% aplikacji zamieszczanych w sieci nie jest w stanie dla swojego autora zarobić pieniędzy wystarczających na zawodowe zajmowanie się programowaniem.
Co ciekawe, wyżej wymienione wyniki badań rynku mobilnego jasno wskazują na to, że tylko 12% autorów aplikacji zarabia na swoich produktach powyżej 50.000$. Widzimy więc, że samo stworzenie mobilnego produktu może nam nie wystarczyć do odniesienia finansowego sukcesu.
Potwierdzeniem naszej tezy może być informacja App-Promo, w której poinformowało, że zaledwie 11% deweloperów może pochwalić się aplikacjami, które pobrano przynajmniej pół miliona razy. Warto także zaznaczyć, iż odnoszące sukcesy gry czy programy to nie tylko zasługa dobrych programistów, lecz także osób od marketingu. Z niżej zamieszczonej infografiki wynika bowiem, że aż 14% czasu poświęconego na daną aplikację to czas przeznaczony na odpowiednią reklamę produktu.
Nie można też oczywiście zapominać, że większość dużych projektów mobilnych to twory świetnych komputerowych firm mających przeznaczonych na marketing przynajmniej 30.000$.
Na koniec jeszcze jedna informacja – nie napisaliśmy tego wpisu, by zniechęcać Was do pracy nad nowymi aplikacjami. Napisaliśmy go, by dać Wam jasno do zrozumienia, że samo stworzenie mobilnego programu nie wiąże się z ogromnym sukcesem oraz szansą na osiągnięcie niezależności finansowej.